Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line

banner


dotted_line


L’Oréal Professionel kombinerar sin passion för mode med banbrytande teknologi för att kunna erbjuda dig en rad högt utvecklade produkter som tillfredställer dina behov.

Kérastase är förstklassig lyxig hårvård när den är som bäst, och sedan 1964 har L'Oreal Advanced Research valt den mest avancerade tekniken till Kérastase Collection.

TIGI strävar efter att överträffa förväntningarna och samtidigt bekräfta vilka de är. Bed Head är till för de trendiga, nyskapande och unga, Catwalk är till för de klassiska, eleganta, stilrena och S-faktor, som är en lyxhårvårdsserie.

Matrix är ett av USA’s ledande märke inom hårvårdsprodukter. Det grundades redan under 1980-talet av Arnie och Sydell Miller,

Farouk Systems fantastiska hårvårdsprodukter är baserat på silkesproteiner från silkeslarvens kokonger. Biosilk erbjuder en komplett rad av produkter till alla hårtyper och behov, som rensar, vårdar och stylar.

Med Sassoon Professional har Sassoon Creative Team utvecklat en holistisk serie av hårvårds- och stylingprodukter som lever upp till Sassoons filosofi om att arbeta med hår i dets naturliga tillstånd,

System Professional erbjuder individuella hårvårdsprodukter till utvalda salonger över hela världen. Resultatet av intensiv forskning har lett till ett speciellt anpassat hårvårdskoncept.

HH Simonsen har omfattande erfarenhet inom frisörbranschen och levererar en mängd olika produkter till frisörsalonger, dessutom har de också gjort vissa produkter till konsumenter.

Label.m är Toni & Guy’s prestigefyllda serie som utvecklats uteslutande av Toni & Guy’s Artistic team i London. Label.m = Mascolo, som är Toni & Guy’s efternamn!

Scruples har i över 25 år tillhandahållit ett omfattande utbud av vårdande produkter till alla typer av hår.

American Crew är marknadsledare inom hårvax. American Crew erbjuder en professionell serie av exklusiva vax till män och varumärkets passion ligger i deras engagemang till groomingprodukter.

Schwarzkopf har flera olika produktserier inom hårvård, styling och till olika hårtyper och problem.

Redken är kända för sin omfattande kunskap om hårets struktur, som har baseras på flera decennier av vetenskaplig forskning och utveckling.

Maria Nila Stockholm erbjuder lyxig färgvård till frisörer i hela världen. Allting framställs i fabriken belägen i Sverige.

Framesi är en italiensk producent av unika hårvårdsprodukter. Produkterna skapas som en kombination av italienska traditioner och avancerad teknik.

Alterna är ett av marknadens lyxigaste hårvårds- och stylingvarumärken.

KC Professional finns hos Headbrands Sverige.

Goregous finns hos Headbrands Sverige

Bella Nova finns hos Headbrands Sverige.

1983 skapade den japanska make-up artisten märket Shu Uemura som sedan expanderade internationellt inom tre olika produktområden: make-up, hudvård och professionella accessoarer.

If you love your haircolour, choose no other.

Dreadheads förhandlar allt för dig som har eller önskar att få dreadlocks.

Pungvax från Dick Johnson. En superpopulär och viral produkt! Pungvax är en rolig produkt, men inte ändå en vits.

Provexin®A100HF gel innehåller ämnen som skapar gynnsamma tillväxtbetingelser vid håravfall som beror på androgen alopeci. Provexin®A100HF innehåller 1,5-pentanediol som genom att öka vattenhalten i det yttersta hudlagret fungerar som ett lösningsmedel för ämnen som kan blockera hårsäcken, bland annat döda hudceller och talg som utsöndras från körtlar i hårsäcken. Provexin®A100HF innehåller också näringsämnen som bidrar till förbättra förutsättningarna för hårtillväxt.



06-14-2018 11:47 Læs artiklen på Dansk 
Hannah och Amanda gör succé i skönhetsbranschen

Hannah och Amanda gör succé i skönhetsbranschen

Sedan entreprenörerna Hannah Widell och Amanda Schulman öppnade dörrarna till den första av Daisy Graces salonger har konceptet snabbt blivit en destination för alla skönhetsintresserade. Med en stark närvaro på sociala medier och hög trendkänslighet revolutionerar de nu skönhetssverige.


Mona Mansour är Creative Director på Daisy Grace Concept Store.Mona Mansour är Creative Director på Daisy Grace Concept Store.

– Jag började på Daisy Grace i samband med att salongen som jag jobbade på tidigare, Corinne & Friends, blev uppköpta och jag har därför haft turen att få vara med sedan allra första början. I lokalen i Sturegallerian i Stockholm ligger nu alltså istället Daisy Grace Concept Store som fokuserar på hår och är vår lite mer “high-end” salong. Här kan man få avancerade klippningar, färger och behandlingar, berättar Mona Mansour, Creative Director på Daisy Grace Concept Store.

Förutom Concept Store finns det flera andra salonger under Daisy Grace-paraplyet. På Daisy Grace Beauty Bar får man till exempel ta del av mer lättillgängliga “quick-fixes”.

– Här kan du njuta av en manikyr eller blowdry för att snabbt känna dig lite fräschare. Majoriteten av behandlingarna går fort och är därför lätta att klämma in mellan möten eller under lunchen. Beauty Bar är helt enkelt det perfekta stället för lättillgänglig vardagslyx, berättar Mona.


Nu har vi exempelvis precis släppt en ny produktlinje som jag varit med och tagit fram, vilket har varit fantastiskt.Nu har vi exempelvis precis släppt en ny produktlinje som jag varit med och tagit fram, vilket har varit fantastiskt.


Långsiktiga kundrelationer

När Mona inte leder och inspirerar de frisörer som jobbar i Daisy Grace Concept Store, jobbar hon med att utveckla konceptet. Det kan handla om alltifrån att ta fram nya produkter till att styla en fotografering.

– För mig är det jätteviktigt att det finns en tanke bakom allt vi gör, att det syns och kunderna känner det. Vi vill sprida glädje och få människor att känna sig lite bättre och mer nöjda med sig själva, både på utsidan och insidan, berättar Mona.

Som frisör upplever Mona att många ofta tänker väldigt kortsiktigt och att det viktigaste är att håret ska bli fint i stunden. Hon efterlyser därför ett mer långsiktigt fokus. 

– Jag brinner verkligen för att ta hand om håret och kunden på ett mer långsiktigt sätt. Det handlar både om att hjälpa kunden under själva besöket och att coacha och hjälpa kunden i hur man ur ett mer långsiktigt perspektiv kan ta bättre hand om sin hälsa och därmed också sitt hår, förklarar Mona.

Något för alla 

Daisy Grace unika helhetskoncept erbjuder något för alla, och med en kundgrupp som sträcker sig mellan åldrarna 18–60 år varierar också behoven och önskemålen mycket. 

– Vårt helhetskoncept kan erbjuda mer än den mer normativa ”trenden” eftersom vi utgår från kundens behov och skräddarsyr en behandling för just den vi har i stolen. När det kommer till hårfärg, som är min personliga favorit, gillar jag att utgå från kundens egna naturliga hårfärg för att skapa en naturlig känsla som ger ett bättre och mer långsiktigt resultat. Jag har aldrig varit teknisk och jag är för kreativ för att följa ”frisörboken”. Jag har min grund från skolan och väljer därefter färger på känsla. Ibland blir det fem olika färger och det är det jag älskar, det blir mina egna färger, berättar Mona.

Genom att dela upp salongerna utifrån tillgänglighet och tidsåtgång har kunderna snabbt orienterat sig mellan utbuden och hittat sina personliga favoriter beroende på vad de hinner med just då. 

– Vi vill verkligen ta hand om våra kunder och underlätta för dem. Genom att samla många olika områden under samma tak sparar kunderna både tid och energi när de slipper bygga nya relationer inför varje ny behandlingen. En annan bonus är att de sparar tid när de bara behöver åka till ett ställe. För oss bidrar det också till en mer återkommande kundkrets eftersom vi har så mycket att välja på, berättar Mona.


Målet med hela konceptet är att sprida glädje och få människor att må bra både på ut- och insidan.Målet med hela konceptet är att sprida glädje och få människor att må bra både på ut- och insidan.


Drömmar och framtidsdrömmar

– Det är underbart att jobba med Hannah och Amanda som verkligen har trott på mig sedan dag ett. De är sanna entreprenörer och inspirerar mig hela tiden till att fortsätta utvecklas, berättar Mona. Hon hade drömt om att bli frisör sedan hon var liten och jobbade på flera olika salonger, både i Uppsala och i Stockholm innan hon började på Daisy Grace. Tidigare gick hon vidare till något nytt så fort hon kände att hon slutade utvecklas, men här har hon fått möjlighet att göra det inom företaget.

– Det är verkligen ett drömjobb och det är väldigt kul att få kombinera salongsjobb med en ledarroll och konceptutveckling. Nu har vi exempelvis precis släppt en ny produktlinje som jag varit med och tagit fram, vilket har varit fantastiskt. En annan kul nyhet är att det precis har öppnat ytterligare en Daisy Grace salong, den här gången på Åhlens City, berättar Mona.

Om Mona ska ge några tips till andra salonger som skulle vilja utveckla sina koncept, är det att våga söka inspiration på andra håll än i de uppenbara frisörkurserna. För henne har kombinationen av entreprenörstänk och passionen för att få kunden att må och känna sig så bra som möjligt, fungerat som en drivkraft i karriären.

– Jag skulle nog beskriva mig som en “själslig entreprenör”, vilket för mig betyder att man vill utveckla tjänster, produkter och koncept som man genuint tror kommer göra människor gladare och må bättre. Det måste som sagt finnas ett djup och en tanke bakom det man gör annars blir det bara yta, berättar Mona.


Målet med hela konceptet är att sprida glädje och få människor att må bra både på ut- och insidan.Målet med hela konceptet är att sprida glädje och få människor att må bra både på ut- och insidan.*





Rating
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
De färgade stjärnor anger betyg i denna artikel. Om du har en profil och har loggat in - kan du klicka på en stjärna och gi betyg som du tyckar är rätt
Artikel inte betygsatt ann - Klicka på det antal stjärnor du tycker att artikeln borde ha

Tipsa en vän     Kommentar / Betyg






Trudes Frisörer i Sundsvall - Birsta City

Välkommen till vår salong i Birsta City, Sundsvall. Här möts du av välutbildade frisörer som erbjuder dig det senaste vad gäller klipp, färg, permanent, hårförlängning och mycket mer. Hos oss hittar du Norrlands största frisörshop med alla kända produktmärken.
Välkommen till vår salong i Birsta City, Sundsvall. Här möts du av välutbildade frisörer s...
Læs mere




Urval av artiklar från brevlådan

Jag vill ha tillbaka min naturliga färg

Hej! Jag har tonat mitt hår brunt i september min naturliga hårfärg är ljust! Men toningen har aldrig farit bort! De har försvunnit lite lite så de är orange/brunt, så jag vill ha tillbaka min naturliga färg! Vad ska jag göra för att få bort de!? Snälla hjälp!!//Sofia
Läs mer

Hårförlängning

Hej!!Jag har en fråga gällande löshår.Måste man klippa upp sitt riktiga hår när man gör hårförlängningen?Hade en hemsk hårupplevelse för 5 månader sen som resulterade i att frisören klippte av närmare 15-20 cm när jag sa max 2 cm.Hon kapade av håret på båda sidor istället för att göra det uppklippt som jag beskrev (väldigt noga kan tilläggas)Så nu har jag bara underhåret bak kvar som är långt :(

Så jag undrar om det verkligen är nödvändigt att klippa in sitt riktiga hår i löshåret?

vill verkligen inte att det ska bli ännu kortare eller ännu mer uppklippt då jag har fått världens frisörskräck och får ångest bara jag tänker på att klippa håret igen.

Jag undrar oxå om jag behöver klippa mitt riktiga hår ännu mer om jag vill sätta i löshår fler ggr (tänker på fast löshår främst microringar)


Läs mer

Tunnt hår på hjässan

Hej, Jag är 56 år och har fått väldigt tunnt hår uppe på hjässan. Mitt hår är ljus grått och framtill nästan vitt. Har varit mörk brun fram till 40. Jag skulle gärna vilja göra mörkt gråa slingor samt ev samma färg i botten så att inte "svålen" syns.Har tidigare gjort slingor hos diverse olika frisörer men resultatet blir alltid att slingor blir bruna. Har sett på tv när man gör mörkt gråa slingor. Kan ni hjälpa mig med detta och vad skulle det kosta. Jag har kort hår. Tacksam för svar. mvh Pia Johansson
Läs mer



Hei, dette er kanskje et merkelig spørsmål, men bør man vakse håret etter hver treningsøkt? Jeg trener opptil flere ganger i uken og hodebunnen jo blir såklart også svett! Vegrer meg litt for å vaske håret hver gang...Holder det å skylle det med vann, og evt. bruke noe produkt i håret(spraybalsam eller noe annet?) Har du noen råd, tips i forhold til dette?
Läs mer




















Email
lösenord
Kom ihåg lösenord
Namn
Email



Här kan du fråga och få svar om hår och skönhet
Jessica Davinski
Jessica Davinski
Hår Expert
Fråga
Mats Ingers
Mats Ingers
Hår Expert
Fråga

 
VIVIVIVIVVIVI